Abonelik İşlemleri için gerekli belgeler (Abone Bağlantı Anlaşması)

Bireysel konut ve ticarethane aboneliği

  • Tapu fotokopisi,

  • Mülk sahibine ait nüfus cüzdanı fotokopisi, T.C. kimlik numarası,

  • Yapı kullanım izin belgesi,

  • Adrese ait elektrik veya su faturalarından en az bir tanesinin fotokopisi,

  • Binada ilk kez doğal gaz kullanımına geçilecek ise apartman/site kararının fotokopisi,

* Apartman kararının, binanın 8 bağımsız bölümden az ya da bina sahibinin tek kişi olması halinde dilekçe ile 8 ve 8'den fazla bağımsız bölümü olması durumunda ise kararın, noter tasdikli apartman karar defterine kaydedilerek alınması gerekir.

Merkezi Sistem (Kazan) Aboneliği


  • Apartman-site yönetimince alınan kararın fotokopisi,

  • Toplam bina alanını gösterir yapı kullanım izin belgesi fotokopisi,

  • Apartman-site yönetimi adına işlemi yaptıran şahsın nüfus cüzdanı fotokopisi,

Abonelik sözleşmesi için gerekli belgeler (Abone Bağlantı Anlaşması)

Konutlar için (Kiracı ise)

  • Kira kontratı / ikametgâh / işlemi yaptıracak kişi adına elektrik veya su faturası,

  • Nüfus cüzdanı fotokopisi,

Ticarethaneler için

  • Vergi levhası fotokopisi,

  • Kira Kontratı fotokopisi,

  • Oda sicil Kaydı fotokopisi,

  • Yetki Belgesi ve imza sirküleri,

  • İmza için yetkilendirilen şahsın nüfus cüzdanı fotokopisi,

Bağlantı Bedeli, dağıtım şebekesinin abone iç tesisatına bağlantısı için gereken proje, işçilik, malzeme, kontrol ve onay harcamaları ile sayaç, sayaç bağlantı malzemeleri ve sayaç montaj bedelleri toplamının abone başına düşen payını ifade eden sabit bedeldir. Abone bağlantı bedellerine, https://www.esgaz.com.tr/content-detail/abone-baglanti-bedeli sekmesinden ulaşabilirsiniz.
*KDV ve Damga Vergisi ilk taksitte peşin olarak tahsil edilmektedir. Güvence Bedeli, dağıtım şirketinin alacaklarını garanti altına alabilmek adına alınan bedeldir.
Güvence bedellerine, https://www.esgaz.com.tr/content-detail/guvence-bedeli sekmesinden ulaşabilirsiniz.
*Bu bedeller her yıl EPDK tarafından güncellenmektedir.

Mevcut uygulamada kredi kartına Bağlantı bedeline 4, Güvence bedeline 2 taksit yapılmaktadır. Taksit yapılabilecek bankalar; Türkiye İş Bankası, Ziraat Bankası, VakıfBank, Garanti Bankası

Abonelik bağımsız bölüm maliki, binanın veya tesisin sahibi ya da bunların yetkili temsilcilerince yapılır.

Abonelik Sözleşmesi işlemlerini hak sahibi adına başka bir şahıs yaptıracak ise vekâletname ve vekilin nüfus cüzdan fotokopisi ibraz edilmek zorundadır.

Abonelik Bağlantı işlemlerini hak sahibi adına başka bir şahıs yaptıracak ise vekâletname ve vekilin nüfus cüzdan fotokopisi ibraz edilmek zorundadır.

Abonelik Sözleşmesi işlemlerini hak sahibi adına başka bir şahıs yaptıracak ise vekâletname ve vekilin nüfus cüzdan fotokopisi ibraz edilmek zorundadır.

Abonelik Bağlantı ve Abonelik Sözleşmesi işlemleri Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından yapılacak ise noter onaylı vekâletname ibraz edilmesi zorunludur.

Abone bağlantı bedeli, bağlantı anlaşmasının imzalanması sırasında bir defaya mahsus olmak üzere tahsil edilir ve servis hattının imalatına başlandıktan sonra bu bedelin iadesi yapılamaz.

Dairenin kendisine ait elektrik/su faturasını ve emlak vergi beyannamesini veya yapı kayıt belgesinin ibrazı halinde abonelik işlemi yapılmaktadır.

Merkezi Isınma; bina/binalarda bulunan bağımsız bölümlerin tamamının ısıtma ve/veya sıcak su temini için ısı üretimi, dağıtımı ve tüketiminin tek bir merkezden yapıldığı ısınma sistemlerdir. Bireysel Isınma; ısıtma ve sıcak su temini için ısı üretimi, dağıtımı ve tüketiminin aynı bağımsız bölüm içerisinde yapıldığı ısınma şeklidir.

Sadece bir varis var ise varis adına, birden fazla varisin bulunması halinde varislerin belirleyeceği ve yazılı olarak bildireceği bir varis adına abonelik işlemi gerçekleştirilir. Veraset belgesi zorunludur.

Hissedarların belirleyeceği ve yazılı olarak bildireceği bir hissedar adına abonelik işlemi gerçekleştirilir.

Yeniden yapılan binaya yönelik mevcut servis ya da bağlantı hattının değişmemesi durumunda eski binada daireye ait hak sahibi, yeni binada doğal gaz kullanımı talebinde bulunarak kendisiyle yeni bağlantı sözleşmesi imzalanarak bağlantı bedeli tahakkuk ettirilmez. Servis ya da bağlantı hattının değişmesi durumunda bağlantı bedeli tahakkuk ettirilir.

Ön ödemeli sayaç teknolojisi önceden ödeme yapılarak alınan kredinin sonrasında kullanımına imkân tanıyan teknolojidir. Ön ödemeli sayaç kullanımı yapacak olan bir aboneden güvence bedeli risk olmadığı için alınmamaktadır.

Birim fiyatlarımız her ay tüfe oranına göre güncellenmekte olup güncel birim fiyata https://www.esgaz.com.tr/content-detail/abone-baglanti-bedeli sekmesinden ulaşabilirsiniz.

Ödeme yapılması durumunda en geç 24 saat içerisinde ilgili adreste tekrar gaz arzı sağlanmaktadır.

Müşterinin kusuru dışında sayaç endeksinin belirlenememiş olması durumunda fatura bedeli, sayacın okunamadığı aylardaki perakende satış fiyatlarının, düzeltme katsayısının ve üst ısıl değerin ortalaması alınarak hesaplanan değerler ile hesaplanır ve okunamayan ay sayısı kadar taksitlendirilir.

Güvence bedelinden düşülmesi için aboneliğin tek taraflı fesih olması veya sözleşmenin sonlanması gerekmektedir. Bu sebeple abonelerimiz borcunu ödemediğinde adreste sadece gaz arzını durduruyoruz.

Gazı kapalı olan adreslerde sayaç üzerinde tüketimin devam ettiği tespit edilmesi halinde usulsüz kullanım gerçekleştirilmiş olur.

2 farklı ihbarname çeşidi vardır. 50 m³ ve üstündeki faturaların son ödeme tarihinden itibaren 7 günü geçmesi halinde Borç İhbarnamesi, 75 günü geçmesi halinde ise Hukuk ihbarnameleri oluşmaktadır. Borç ihbarnamesi, abonenin borcunu ödememesi durumunda gaz arzını durdurulacağının bildirildiği ihbarname; hukuk ihbarnamesi, abonenin borcunu ödememesi durumunda hakkında yasal takip başlatılacağının bildirildiği ihbarnamedir. Borç ihbarnameleri; personelimiz tarafından ilgili adresteki kişinin kendisine, var ise posta kutusuna yok ise kapısına bırakılmaktadır. Hukuk ihbarnamesi, posta yoluyla adreslere teslim edilmektedir.

İlgili adreste borçtan gaz arzının durdurulmasından dolayı abonemize yansıtılan ve EPDK’nın (Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu) her yıl belirlediği bedeldir. https://www.esgaz.com.tr/content-detail/sayac-acma-kapama-bedeli sekmesinden açma kapama bedeline ulaşabilirsiniz.

Abonelik ve güvence bedellinde engelli indirimi uygulanmamaktadır.

Adreste yapılan ( usulsüz kullanım gaz kesme, sözleşme sonlandırma, sayaç değiştirme, sayaç sökme vb.) işlemlerin sonunda, faturalandırılan tüketimden işlem yapılan tüketime kadar geçen zamanda yapılan kullanıma denir.

+90 (222) 330 0000 No.lu Çağrı Merkezimiz, Abone Merkezlerimiz veya info@esgaz.com.tr kurumsal mail adresimiz üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

Abonelerimiz; sayacından ses gelmesi, sayacının numaratör hanelerinin ilerlememesi, sayacın hızlı dönmesi gibi şikâyetlerini +90 (222) 330 0000 No.lu Çağrı Merkezimize, çözüm merkezimize ve info@esgaz.com.tr kurumsal mail adresimize bildirebilirler.

Söz konusu abonemizin sayacının arızalı olduğu düşünülen tarih aralığının tespiti yapılır. Abonenin aynı dönem geçmiş iki yıllık tüketim ortalamasına bakılır. Abonenin geçmiş tüketim ortalamasının olmaması ya da yüksek bulunması durumlarında aynı cihaz kapasitesine sahip emsal abone tüketim ortalaması alınır ve o dönemlerdeki birim fiyat ile tahakkuk bedeli hesaplanarak aboneye yansıtılır.

+90 (222) 330 0000 No.lu Çağrı Merkezimiz, Abone Merkezlerimiz veya info@esgaz.com.tr mail adresimiz üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

Endeks bildirimi yaptığınızda faturanız 5 iş günü içerisinde kesilmektedir. Faturanız kesildiğinde aynı gün içerisinde SMS ve mail ile e-Arşiv olarak elektronik ortamda gönderilmektedir. Faturanın kesildiği tarihten itibaren minimum 10 gün son ödeme tarihiniz bulunmaktadır. Ödeme işleminizi Anlaşmalı kurumlar, bankalar aracılığıyla yapabilirsiniz. Anlaşmalı ödeme noktalarına https://www.esgaz.com.tr/content-detail/calistigimiz-bankalar sekmesinden ulaşabilirsiniz.

+90 (222) 330 0000 No.lu Çağrı Merkezimiz, Abone Merkezlerimiz veya info@esgaz.com.tr mail adresimiz üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

• Müşterinin belli bir süre için doğal gazı kullanmak istememesi halinde, o döneme kadar tükettiği doğal gazın bedelini ödemesi şartıyla üç gün içinde,
• Müşterinin; ödenmemiş faturalarına esas tüketim miktarının 50 m³’ü geçmesi halinde,
• Mahkeme veya Kurul Kararına istinaden ya da kaçak veya usulsüz doğal gaz kullanıldığının tespiti halinde,
• Müşteriden kaynaklanan nedenlerle sayacın en az iki fatura dönemi okunamamasından dolayı,
• Acil durumlarda doğal gazın kesilmesi halinde,
• Bina kolon tesisatında tadilat gerekmesi durumunda,
• Üst üste üç faturalandırma döneminde tüketiciden kaynaklanan nedenlerle ulaşılamayan sayaçlar için dağıtım şirketince aboneye yapılan bildirim neticesinde durumun belgelendirilmesi şartıyla, üç gün içinde sayacın ulaşılabilir duruma getirilmemesi durumunda,
• Periyodik kontrollerde müşteriden kaynaklanan nedenlerden dolayı üç defa arka arkaya iç tesisatın kontrolünün yapılamaması durumunda,
• Müşterinin veya müşteri nam ve hesabına yetkili temsilcisinin dağıtım şirketine başvurusu üzerine,
• Müşterinin dağıtım şirketine olan borcunu son ödeme tarihinden itibaren üç ay süre ile ödememesi halinde,
• Müşterinin vefatının tespiti halinde,
• Müşterinin tüzel kişiliğinin sona ermesi halinde,
• Müşterinin, sözleşmesini sona erdirmeksizin sözleşmeye konu adresten ayrıldığının tespit edilmesi durumunda,

Fatura son ödeme tarihi ve okuma zamanı mevzuata uygun bir şekilde yürütülmektedir ve talep üzerine değişiklik yapılmamaktadır.

Ödeme dekontu ile beraber yazılı olarak şirketimize başvurmalıdır.

6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 5’ inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan gecikme zammı oranının, her ay için ayrı ayrı uygulanmak üzere %1,6 olarak belirlenmesine, mezkur madde gereğince karar verilmiştir.

Doğalgaz fiyat artışları EPDK (Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu) tarafından yapılmaktadır.

Abone merkezleri ile ilgili tüm bilgilere www.esgaz.com.tr kurumsal web sitemiz üzerinden https://www.esgaz.com.tr/Contact sekmesinden ulaşabilirsiniz.

Ödeme noktaları alternatiflerini çoğaltmak üzere çalışmalarımız sürdürülmektedir. Ancak bu anlaşmalar kurumumuzun tek taraflı aldığı kararlarla değil karşılıklı mutabakat sonucunda ortaya çıkmaktadır. Bu kapsamda web sitemizden yeni anlaşmalar yapıldığında kurumumuz ve anlaşma yapılan diğer kurum tarafından duyurusu gerçekleştirilmektedir.

PTT ile anlaşmamız bulunmaktadır. Sözleşme sonlandırma bedellerinin iadesi tüm PTT şubelerinden yapılmaktadır. Tüketim faturası bedelleri nakit veyab kredi kartı ile tek çekim yapılarak, belirli bir komisyon karşılığında, ödenebilmektedir.

Esgaz Doğal Gaz’a iletilecek talep, öneri ve şikâyetler için +90 (222) 330 0000 No.lu Çağrı Merkezimiz aranabilir. +90 (222) 330 0000 no.lu Genel Müdürlük santral numaramızdan, dahili numarayı biliyorsanız tuşlama yaparak ulaşabilirsiniz. Görüşmek istediğiniz kişi bilgilerini ve arama konunuzu santral operatörümüze ilettiğiniz takdirde sizi ilgili kişi ya da kanala yönlendirecektir.

Genel Müdürlüğümüze 0232 449 3939 numaralı telefondan ulaşılabilir.
• Hafta içi 08.30 – 18.30 (Öğle Arası: 12.30 – 13.30 )
• Cumartesi 08.30 – 18.30 (Öğle Arası: 12.30 – 13.30) saatleri arasında ulaşabilirsiniz.
• Pazar günleri hizmet verilmemektedir.
Çağrı Merkezi
• Çağrı Merkezimiz +90 (222) 330 0000 yedi gün, 24 saat hizmet vermektedir.

Çağrı Merkezimiz haftanın yedi günü, günde yirmi dört saat (7/24) hizmet vermektedir.

Esgaz Doğal Gaz ile ilgili talep, öneri ve şikâyetleriniz için bize aşağıdaki iletişim kanallarından ulaşabilirsiniz.
• +90 (222) 330 0000 Çağrı Merkezi numaramızdan,
• Genel Müdürlük binamızda bulunan Çözüm Merkezimizden,
• info@esgaz.com.tr mail adresimizden,
• https://www.esgaz.com.tr/content-detail/talep-sikayet-bildirimi linkinden form doldurarak,
• Facebook, Instagram, Twitter sosyal medya hesaplarımızdan,
• Abone merkezlerimizde bulunan Şikâyet/Öneri formunu doldurarak
• 0222 320 48 48 faks numaramızdan,

Doğal Gaz Acil Müdahale 187 hattını 7 gün, 24 saat arayabilirsiniz. Esgaz Doğal Gaz Acil Müdahale Ekipleri Eskişehir'in 3 ayrı bölgesinde konuşlanmış olup, hafta sonları, resmi ve dini bayramlar dahil 24 saat kesintisiz hizmet vermektedir.

Esgaz Doğal Gaz Acil Müdahale 187 ekiplerinin verdiği hizmet tamamen ücretsizdir. Verilen hizmet sonrası herhangi bir ücret talep edilmeyecek olup, faturanıza da hiçbir şekilde bedel yansıtılmayacaktır. Ancak iç tesisatınızda yapılacak herhangi bir tamir veya tadilat sizin sorumluluğunuzdadır.

Doğal Gaz Acil Müdahale 187 hattı direkt olarak aranmalıdır. Acil hatlar bulunduğunuz ilin gaz dağıtım şirketine GSM operatörü tarafından otomatik olarak yönlendirilmektedir.

• İhbarınızı anlaşılır bir dilde, sakince aktarınız ve panik yapmayınız.
• Adınızı, soyadınızı, telefon numaranızı bildiriniz.
• İhbar konusunu net bir şekilde söyleyiniz veya tarif ediniz.
• İhbar verdiğiniz yerin adresini (mahalle, cadde ve sokak) anlaşılır bir şekilde bildiriniz.
• İhbar mahallini mümkün olabildiğince bilinen bir yere göre tarif ediniz.
• Doğal Gaz Acil Müdahale 187 hattını sadece can ve mal güvenliği içeren acil durumlarda arayınız.
• Gereksiz arama yapmayınız; operatörü ve Doğal Gaz Acil Müdahale 187 hattını gereksiz yere meşgul etmeyiniz.

• Panik yapmayınız ve sakin olunuz.
• Kapınızı ve pencerelerinizi açıp, ortamı havalandırınız.
• Sayaç giriş vanasını kapatınız.
• Doğal gaz içermeyen bir yerden 7 gün 24 saat hizmet veren “Doğal Gaz Acil Müdahale 187” ihbar hattını arayınız.
• Sigara, kibrit ve çakmak gibi açık alev kaynaklarını kullanmayınız, kullananları uyarınız.
• Elektrikli cihazlarınızı açmayınız, açık olanları kapatmayınız veya fişini çekmeyiniz.
• Elektrik düğmelerini ve kapı zillerini kullanmayınız.
• Arızayı kendiniz gidermeye çalışmayınız. Doğal Gaz Acil Müdahale ekibinin gelmesini bekleyiniz.
• Ev ve cep telefonlarınızı kullanmayınız.

Acil müdahale ekiplerinin adrese ulaşma süreleri ihbar yoğunluğu ve ihbar riskine göre öncelik sıralamasına bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Acil öncelikli ihbar kategorisindeki ihbarlara, acil müdahale ekipleri ortalama 15 dk. içerisinde ulaşmakta ve müdahale etmektedir.

Öncelikle panik yapmayınız ve sakin olunuz. Hasar durumunda gaz çıkışı olup olmadığını tespit etmeye çalışınız. Gaz çıkışı mevcut ise çevrede güvenlik önlemleri alarak (araç trafiğine kapatmak, yanıcı ve patlayıcı madde ile yaklaşılmasına engel olmak, çevredeki binaların açık olan kapı ve pencelerini kapattırarak gazın bina ve daire içerisine girmesine engel olmak) 7 gün 24 saat hizmet veren “Doğal Gaz Acil Müdahale 187“ ihbar hattını aramalısınız. Hasar doğal gaz acil müdahale ekipleri tarafından en kısa sürede giderilecektir.

En yakın abone merkezine giderek kutu yeri değişikliği talep formu doldurmanız ya da dilekçe ile kurumumuzda başvuruda bulunduğunuz takdirde ilgili birim tarafından gerekli incelemeler yapılarak tarafınıza yazılı olarak cevap verilecektir.

Kokusuz bir gaz olan doğal gaz, gaz kaçağı olması durumunda kolayca anlaşılabilmesi için çürük sarımsak kokusu veren kimyevi bir madde olan THT ile kokulandırılmıştır. Bu kokuyu hissetmeniz durumunda 7 gün 24 saat hizmet veren “Doğal Gaz Acil Müdahale 187“ ihbar hattını aramalısınız.

Öncelikle panik yapmayınız. Hemen İtfaiye (110) ve 7 gün 24 saat hizmet veren “Doğal Gaz Acil Müdahale 187“ ihbar hattını arayınız. Yangın daire içerisinde ise daire girişinde bulunan sayaç vanasını kapalı konuma getiriniz. Yangın bina içerisinde ise bina girişinde bulunan Ana Kesme Vanasını Kapalı konuma getiriniz.

Doğal gaz gelmeyen cihazınızın vanasını kontrol etmelisiniz, vana açık olduğu halde cihazınız çalışmıyor ise cihazınızın teknik servisine başvurmalısınız.

Gelen kişiye kurumsal kimliğini göstermesi konusunda talepte bulunabilirsiniz.

7 gün 24 saat hizmet veren “Doğal Gaz Acil Müdahale 187“ ihbar hattını arayarak gözlemci talebinde bulunabilirsiniz. İşlerinizin aksamaması açısından gözlemci talebinizi işe başlamadan en geç 2 saat öncesinde yapınız.

• Panik yapmayınız ve sakin olunuz.
• Kapı ve pencereleri açarak ortamı havalandırınız.
• Sayaç ve cihaz vanalarını kapatınız.
• Elektrikli cihazlarınızı açmayınız, açık olanları kapamayınız veya fişini çekmeyiniz.
• Elektrik düğmelerine dokunmayınız (açmayın, açıksa kapatmayın).
• Kıvılcım çıkarabileceği için ortamda telefon kullanmayınız, çalarsa açmayınız.
• Sigara, kibrit-çakmak gibi açık alev kaynaklarını kullanmayınız.
• Gaz içermeyen güvenli bir yerden 7 gün 24 saat hizmet veren “Doğal Gaz Acil Müdahale 187“ ihbar hattını arayınız.

7 gün 24 saat hizmet veren “Doğal Gaz Acil Müdahale 187“ ihbar hattını arayarak gözlemci talebinde bulunabilirsiniz. İşlerinizin aksamaması açısından gözlemci talebinizi işe başlamadan en geç 2 saat öncesinde yapınız.

Gaz alarm cihazı kullanmak zorunlu değildir. Bu cihazların ortalama kullanım ömrü 3-4 yıldır. Bu süre dolduktan sonra gaz alarm cihazlarının değişmesi ya da iptal edilmesi gerekmektedir.

Öncelikle yıkılacak binanız için https://www.esgaz.com.tr/dist_front/media/yikimvebilgitalebi.pdf linkinde bulunan “Yıkım ve bilgi talebi” dilekçesi, Esgaz Doğal Gaz’a imzalı olarak iletilmelidir. İşletme bölümü tarafından gerekli incelemeler yapılarak adresinizin gaz durumu kontrol edilecektir. Doğal gaz kullanımı söz konusu ise gaz arzınız sonlandırılacaktır. Binanızın yıkımından en az bir gün önce mesai saatleri içerisinde 7 gün 24 saat hizmet veren “Doğal Gaz Acil Müdahale 187” ihbar hattını arayarak gözlemci talep etmeniz, yıkım saatini ve yıkılacak binanın adresini bildirmeniz gerekmektedir. Yıkım zamanından önce ekipler adresinize gelerek gerekli gözetimi sağlayacaktır.

• Proje onayı alınmadan tesisat yaptırmayınız veya mevcut tesisatınızda değişikliğe gitmeyiniz. Sayacınıza müdahale etmeyiniz.
• Tesisat kontrollerini “Esgaz Doğal Gaz Sertifikalı Firmalarına”, cihaz bakımlarını ise mutlaka “Yetkili Cihaz Servislerine” yaptırınız.
• Esgaz Doğal Gaz onayı olmayan doğal gaz tesisatını kesinlikle kullanmayınız ve yetkisiz kişilere müdahale ettirmeyiniz. (İzinsiz yapılan en küçük bir değişikliğin bile can ve mal güvenliğini tehlikeye attığını ve suç olduğunu unutmayınız.)
• Cihazlarınızın verimli ve güvenilir çalışmasını istiyorsanız, doğal gaz cihazları üretici firmalarının kullanma kılavuzundaki talimatlara ve Esgaz Doğal Gaz’ın önerilerine uyunuz.
• Cihazlarınızı üretici firmaların montaj talimatlarına uygun monte ettiriniz.
• Cihazların ilk devreye alma periyodik bakımlarını üretici firmaların yetkili servislerine yaptırınız.
• Havalandırma menfezini kesinlikle kapatmayınız. Olası birçok tehlikenin menfezlerin kapatılmasından kaynaklı olduğunu unutmayınız.
• Pişirme ocağınızı temizlerken ocağı doğalgaz tesisatına bağlayan esnek bağlantı elemanını sızıntı tehlikesine karşı çektirmeyiniz.

Doğal Gaz Nedir?
Doğal gaz %95 metan ile bir miktar etan, propan, bütan gibi bazı hidrokarbonlardan oluşan bir yakıttır. Tabii halde kokusuz olan doğal gaza kaçak olması durumunda hissedilebilmesi için çürük sarımsak kokusuna benzer bir koku veren madde enjekte edilir.
Doğal Gaz kokusu nasıl anlaşılır?
Doğal gaz kokusuz bir gazdır. Ancak; doğal gaz can ve mal güvenliği sağlamak adına kaçağın kolayca anlaşılabilmesi için çürük sarımsak kokusuna benzer bir koku ile kokulandırılmıştır.
Doğal Gaz Zehirli midir?
Doğal gaz zehirli değildir ve solunduğunda zehirleyici etkisi yoktur. Ancak uygun şekilde ve şartlarda yakılmadığında tüm yakıtlarda olduğu gibi baca gazında CO ( Karbonmonoksit) oluşur. Bu gaz etkin bir zehirleyici gaz olup, tüm yakıt türlerinin yakılmasında CO oluşumunu engellemek için uygun baca ve havalandırma şartlarını sağlamak gerekir.
Temiz Enerji Doğal Gaz
Doğal gaz yandığında kül, is, vb. katı atıklar ile kükürt bileşikleri gibi doğayı tahrip edici gaz atıklar oluşturmaz. Yandığında en az CO2 üreten doğal gaz bu özelliğiyle de küresel ısınmaya en az etki eden yakıt türüdür.

Yanma kimyasal bir olay olarak tanımlanır. Esası, yanıcı maddenin ısı yardımı ile oksijenle birleşmesi sonucu ortaya çıkan kimyasal olaydır. Yanma olayının meydana gelebilmesi için üç şartın bir arada olması gerekmektedir. Bu şartlar yanıcı madde (doğal gaz) , ısı ve oksijendir. Şartlardan herhangi birisinin bulunmaması veya yeterli miktarda olmaması halinde yanma olayı meydana gelmez. Doğal gazın yanabilmesi için hava ile yüzde 5 - 15 arasında karışım yapması gerekir. Karışım oranı bu aralığın altında ya da üstünde olursa doğal gaz yanmaz. En iyi yanma karışımı yüzde 9 doğal gaz ve yüzde 91 havadır.

Doğal gaz kokusuz bir gazdır. Kullanım esnasında, konut ve işyerlerindeki tesisatlarda, şehir şebekelerindeki taşıma ve dağıtım hatlarında herhangi bir sebepten meydana gelen kaçak veya sızıntıların en kısa sürede fark edilebilmesi için bir emniyet tedbiri olması açısından içerisine kokusu çürük sarımsağa benzeyen koku maddesi (THT) konulmak suretiyle kokulandırılır.

• Oturmakta olduğunuz binanın bacasını tadil etmeden, evinizde istediğiniz odaya monte ederek, tüm evinizi ısıtabilir ve bu sobaları piyasada uygun fiyatlarla taksitlendirilerek satın alabilirsiniz.
• Kombi satın almanıza gerek kalmadan, odalarınıza petek döşetmeden ucuz maliyetle evinizi ısıtabilirsiniz.
• Her yaş grubu tarafından rahatlıkla çalıştırılarak kullanılabilir.
• Ankara ve İstanbul başta olmak üzere birçok şehirde uzun yıllardır on binlerce aile tarafından yaygın olarak kullanılmaktadır.
• Pratik boyutları, modern çizgileri ile yaşadığınız mekânın dilediğiniz köşesine yerleştirebilirsiniz.
• Temiz bir yakıt olan doğal gazla çalışan bu sobalar hava kirliliği yaratmamaktadır.
• Bu sobalar tam güvenli ve emniyetlidir.
• Otomatik ateşlemeli, kibrit ya da çakmak kullanmadan sadece bir düğmeye basarak kullanabilirsiniz.
• Termostat ve zaman ayarlı modelleri bulunmaktadır.

Konutlarda; • Ferdi ısınma
• Merkezi ısınma
• Sıcak su,
• Pişirme,
• Soğutma,
Sanayide; • Elektrik üretimi,
• Proses,
• Buhar üretimi
amaçlı olarak kullanılır.

Binanızda ve dairenizde oluşan ısı kayıplarını alınacak önlemler ile azaltabilir ve faturalarınızda tasarruf sağlayabilirsiniz. • Pencere ve kapılara ısı izolasyonu yapınız.
• İzolasyon yaparak ısı kaçaklarını engelleyiniz. Mümkünse çift camlı pencereler tercih ediniz. Bu şekilde %5 - %10 arasında tasarruf sağlayabilirsiniz.
• Cihazlarınızın periyodik bakımlarını düzenli yaptırınız.
• Kombi gibi yakıcı cihazların yıllık periyodik bakımlarının kış mevsimine girmeden yetkili servis tarafından yapılması cihaz verimliliğini artırır ve yakıt tasarrufu sağlar.
• Radyatörlerin önünü kapatmayınız. Radyatörlerin verimli ısıtabilmesi için önlerine koltuk, masa ve eşya konulmamalı, üzerleri örtülmemeli ve çamaşır kurutulmamalıdır.
• Kısa sürelerde kombinizi kapatmayınız. Kısa süreli evden ayrıldığınızda veya geceleri tasarruf etmek için kombiyi kapatıp sistemi soğutursanız sistem kendini tekrar ısıtmak için daha fazla gaz harcar. Bu durumlarda kombinizi kapatmak yerine düşük derecelerde çalıştırarak tasarruf edebilirsiniz.
• Duvar izolasyonu yaptırınız ve bina ısı yalıtımı yaptırınız. Bu şekilde daha az yakıt tüketir ve birkaç ısınma sezonunda yatılım harcamanızı geri kazanırsınız.
• Oda termostatı kullanın. Oda sıcaklığı oturma odaları ve salonlarda 22 derece, yatak odaları, koridor ve mutfaklarda 20 derece olmalıdır. Termostatın 1 derece daha düşük sıcaklığa ayarlanması %5’e yakın yakıt tasarrufu sağlar.
• Doğal gaz yakma cihazı seçilirken, evinizin ısıl ihtiyacı iyi belirlenmeli, bu ihtiyaç doğrultusunda uygun kapasitede cihaz seçilmelidir.

Adreste kullanılacak olan yakıcı cihazların bağlı olması koşulu ile boş dairenin gazı açılabilir. Ancak gaz açım işlemleri sırasında sözleşme sahibinin adreste bulunması gerekmektedir. Cihazlarınız bağlı değil ise cihazın yetkili servisleri, kurumsal web sitemizde belirtilen Sertifikalı İç Tesisat veya 7/24 firmalarından destek alabilirsiniz.

Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından Esgaz Doğal Gaz proje sistemine imalatın yapılabilmesi için ön proje gönderilir. Bu projenin gönderilme amacı sadece imalat onayı içindir. Abonelik işleminin tamamlanması sonrasında Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından Esgaz Doğal Gaz proje sistemine asıl proje gönderilmesi gerekmektedir.

Ön proje, adresin aboneliğe açık olmadığı durumlarda (Bina servis kutusunun olmaması) Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından Esgaz Doğal Gaz proje sistemine imalatın yapılabilmesi için gönderilen projedir. Bu projenin gönderilme amacı sadece imalat onayı içindir. Abonelik işleminin tamamlanması sonrasında Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından Esgaz Doğal Gaz proje sistemine asıl proje gönderilmesi gerekmektedir. Ön proje, adresin aboneliğe açık olmadığı durumlarda (Bina servis kutusunun olmaması) Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından Esgaz Doğal Gaz proje sistemine imalatın yapılabilmesi için gönderilen projedir. Bu projenin gönderilme amacı sadece imalat onayı içindir. Abonelik işleminin tamamlanması sonrasında Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından Esgaz Doğal Gaz proje sistemine asıl proje gönderilmesi gerekmektedir.

www.esgaz.com.tr kurumsal web sitemiz üzerinden ONLINE İŞLEMLER > Proje Durum Sorgulama sekmesinden Hesap Numaranızı girerek ulaşabilirsiniz. Ayrıca Esgaz Doğal Gaz Çağrı Merkezi ve Sertifikalı Firma aracığıyla da proje durum bilgisini alabilirsiniz.

Yoğunluğa bağlı olarak projeler 2-5 iş günü içerisinde teknik personellerimizce kontrol edilmektedir.

Doğal gaz açma randevunuz, Sertifikalı İç Tesisat Firmanız tarafından alınacaktır. Yoğunluğa bağlı olarak 2-5 iş günü içerisinde randevu verilmektedir.

Müşteri sözleşmesinin tamamlanmasından sonra Abone Merkezimizden ya da Çağrı Merkezimizden randevu almanız gerekir. Randevuya gelindiğinde kullanılacak olan cihazların bağlı, havalandırma menfezlerinin kapatılmamış olması gerekmektedir. Eğer doğal gaz tesisatında tadilat yapılmışsa gaz açım işlemi için kurumsal web sitemizde belirtilen Sertifikalı İç Tesisat Firmalarından destek alabilirsiniz.

Abone Merkezimizden ya da Çağrı Merkezimizden randevunuzu alabilirsiniz. Yoğunluğa bağlı olarak 2-5 iş günü içerisinde randevu verilmektedir.

18 yaşından büyük bir kimsenin adreste bulunması yeterlidir.

Daha önce gazı açılmamış adreste boruların boyanmaması gerekir. (Boya, test işleminin sağlıklı olmasını engellemektedir.) Gaz açım işlemi sonrasında antipas üzeri yağlı boya ile borular boyanabilir. Eğer ilk gaz açım işlemi öncesinde borular boyandı ise gaz açım işlemi öncesinde boruların sökülmesi gerekir, aksi takdirde gaz açım işlemi gerçekleştirilemez.

Doğal gaz boruları asma tavanda, duvar sıva altında bulunamaz. Strafor içerisine bütün boru görünecek şekilde boruları gizleyebilirsiniz.

Doğal gaz tesisatında yapılacak her türlü tamirat tadilat işlemlerinin kurumsal web sitemizde belirtilen Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından yapılması gerekmektedir. Eğer proje değişikliği olması gereken bir durum var ise firma tarafımıza revizyon proje göndermelidir. Sonraki süreçler ilk gaz açım prosedürü ile devam eder. Cihaz değişiminde birebir marka model değişimi dışında iş yerlerinde revizyon projesi gönderilmelidir. Kombi değişikliklerinde kurumsal web sitemizde belirtilen Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından Kombi Değişim Formu ile değişim gerçekleştirilebilir.

Havalandırma menfezleri kesinlikle kapatılmayacaktır. Bu sizin güvenliğiniz ve sağlığınız içindir.

Kapatılan balkonda havalandırma menfezinin bulunması ve kombi bacasının balkonun dışına uzatılması koşulu ile kombi balkon içerisinde kalabilir.

Yetkili kombi servisi ile görüşüp kombinizi devreye aldırmanız gerekmektedir. Kombi servisiniz işlemler sırasında Esgaz Doğal Gaz tarafından verilen Doğal Gaz Uygunluk Belgesi’ni talep edecektir.

Kurumsal web sitemizde belirtilen Sertifikalı İç Tesisat veya 7/24 firmalarından destek alabilirsiniz. Tespit edilen uygunsuzluklar giderildikten sonra Doğal Gaz Acil Müdahale 187 ihbar hattını arayarak gaz açım talebinde bulunabilirsiniz. Acil Müdahale Ekipleri kontrol öncesinde Sertifikalı Firma İç Tesisat Tadilat Formu’nu talep edecektir.

İlk gaz açım randevunuzu www.esgaz.com.tr kurumsal web sitemiz üzerinden ONLINE İŞLEMLER > Gaz Açma Randevu Sorgulama sekmesinden Tüketim Noktası Numarası girerek ulaşabilirsiniz. Ayrıca Esgaz Doğal Gaz Çağrı Merkezi ve Sertifikalı Firma aracığıyla da proje randevu tarihinizi öğrenebilirsiniz. İkinci gaz açım randevunuzu www.esgaz.com.tr internet sitemiz üzerinden ONLINE İŞLEMLER > Gaz Açma Randevu Sorgulama sekmesinden Tüketim Noktası Numarasını girerek veya Çağrı Merkezimizi arayarak öğrenebilirsiniz.


Adresinizde ilk defa doğal gaz kullanımı yapılacak ise;
• Tesisatınızı mutlaka yetkili ‘’Sertifikalı İç Tesisat Firmalara’’ yaptırınız. Sertifikalı firma listesine www.esgaz.com.tr kurumsal web adresinden ulaşabilirsiniz.
• İç tesisat sertifikalı firmalar tarafından bilgisayar ortamında Esgaz Doğal Gaz'a gönderilen projeler, bilgi ya da teknik eksiklik yoksa (adres, abone bilgileri, teknik detaylar vb.) 2-5 iş günü içerisinde kontrol edilerek, firmanın onay bedeli ödemesini yapmasıyla onaylanır.
• Proje onayından sonra sertifikalı firmanın sigorta poliçesi, doğal gaz dönüşüm sözleşmesi gibi evrakları proje dosyasına yüklemesinin ardından projenin arşivlenmesi sağlanır. Eksik tespit edilen projeler ise düzeltilmek üzere firmaya geri gönderilir.
• Bu süreçten sonra abone Güvence Bedelini yatırabilir. Güvence Bedelinin yatırılmasının ardından aboneye ait sayaç firmaya teslim edilir. Güvence Bedeli ödeme işlemleri Esgaz Doğal Gaz Abone Merkezleri'nde aynı gün yapılmaktadır.
• İşlemleri eksiksiz tamamlanan abonelerin tesisat muayene randevuları sertifikalı firmalar tarafından bilgisayar ortamında online olarak alınmaktadır.
• En geç 2-5 iş günü içerisinde randevu alınabilir.
• Tesisat kontrolü için Esgaz Doğal Gaz ve sertifikalı firma yetkilisi adresinize gelerek gerekli kontrolleri yapar ve uygun olursa gaz arzı sağlanır.
• İç Tesisat Teknik Şartnamesi’ne uygun olmayan durumlarda gaz açılmayacaktır. Sertifikalı firmanız eksiklikleri tamamladıktan sonra tekrar online randevu alarak adresinize kontrole gelinecektir.
Adresinizde daha önce doğal gaz kullanıldı ise yeni Abonelik Sözleşmesi yapıldığında;
• Güvence bedelini abone merkezlerine yatırdığınızda vezneden veya +90 (222) 330 0000 No.lu Çağrı Merkezi’nden randevu talep edebilirsiniz.
• En geç 2-5 iş günü içerisinde tesisat kontrolü için Esgaz Doğal Gaz teknik personeli tarafından adresiniz ziyaret edilecektir. Tesisat kontrolüne gelinmeden önce;
o Havalandırma menfezlerinin mevcut olmasına,
o Yakıcı cihazların (ocak, kombi vb.) tesisata bağlı olmasına mutlaka dikkat ediniz.

Önemli Not!
• Adresinize gelen teknik personelimizin kontrolleri sonucunda tesisatınızın uygun bulunması halinde gaz arzınız sağlanacaktır.
• Herhangi bir eksik ya da tadilat gibi durumlar söz konusu ise sertifikalı firmalara başvurmanız gerekmektedir.
• Sertifikalı Firma ve 7/24 firma listesine www.esgaz.com.tr kurumsal web sitemizden ulaşabilirsiniz.
• Proje revizyonu yapılması gereken durumlarda (ocak, kombi, tesisat vb. değişiklikleri) sertifikalı firmanın randevu alması gerekmektedir.
• İç tesisatta meydana gelebilecek gaz kaçağı veya kazalara karşı önlemlerin alınması müşterinin yükümlülüğündedir.

Unutmayınız ki,
• Doğal gaz kullanmaya bir an önce başlanabilmesi için sözleşme yaptığınız sertifikalı firmanın tesisat imalatı ve proje ile ilgili yükümlülüklerini, abonenin ise abonelikle ilgili yükümlülüklerini eksiksiz ve zamanında yerine getirmesi gerekmektedir.
• Abonelik işlemlerinin ardından gaz açma sürecine kadar tüm işlemler (projenin durum ve gaz açma randevu sorgulama) www.esgaz.com.tr kurumsal web sitemizin ana sayfasında yer alan online işlemler bölümünden abone numarası/hesap numarası yazılarak takip edilebilir.
• Resmi olarak gazınız açıldıktan sonra tesisatınıza asla müdahale ettirmeyiniz ve hiçbir değişiklik yapmayınız.
• Tesisatınızı gaz açma randevusundan önce mutlaka test ettiriniz.

İç tesisat dönüşüm işlemleri Esgaz Doğal Gaz tarafından yetkilendirilmiş Sertifikalı İç tesisat firmaları tarafından yapılabilir. Abonelerimiz, Sertifikalı İç Tesisat Firmalarından birine başvurarak, gerekli iç tesisat yapım ve doğal gaz dönüşüm işlemlerini gerçekleştirebilir. Sertifikalı firma listesine www.esgaz.com.tr kurumsal web sitemiz üzerinden Abonelik Hizmetleri bölümünden ulaşabilirsiniz. Esgaz Doğal Gaz’dan “Doğal Gaz İç Tesisat Yetki Belgeli” sertifikası olmayan firmalara kesinlikle iş yaptırmayınız.

Sertifikalı iç tesisat firması ile ilgili şikâyetinizi kurumumuza yazılı dilekçe olarak ilettiğiniz takdirde, firmadan konu hakkında görüş talep edilerek şikâyetiniz mevzuat çerçevesinde sonuçlandırılacaktır.

Doğal gaz sayaçları Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından alınmaktadır.

Esgaz Doğal Gaz Çağrı Merkezi’ni arayarak ya da Genel Müdürlük binamızda bulunan Çözüm Merkezimize başvuruda bulunarak öğrenebilirsiniz.

Yatırım planlarımız yıllık olarak hazırlanmakta olup bu çerçevede kazı izin ve ruhsat sürecine paralel olarak imalat çalışmalarımız yürütülmektedir. Yatırım planına dahil edilen adreslerle ilgili bilgilendirmeyi www.esgaz.com.tr kurumsal web sitemiz üzerinden “SOKAĞIMDA DOĞAL GAZ VAR MI?” sekmesinden sorgulayarak takip edebilir veya +90 (222) 330 0000 No.lu Çağrı Merkezimizi arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

+90 (222) 330 0000 No.lu Çağrı Merkezimizi arayarak veya çözüm merkezimize başvuruda bulunarak abonelik işlemleri hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

EPDK’nın (Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu) Doğalgaz Piyasası Dağıtım ve Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği’nin, “Madde 36 Bağlantı” başlıklı bölümünde “…..Servis hattı abone bağlantı bedelinin tahsilinden sonra yapılır.” hükmü yer almaktadır. Bir başka deyişle ruhsat süresi içerisinde binadaki dairelerin abonelik işlemlerinin tamamlanmasından sonra, doğal gaz arzının sağlanması amacına yönelik servis hattı ve kutusu montajı yapılmaktadır. Abonelik işlemleri tamamlandıktan sonra 90 gün imalat süreci bulunmaktadır.

Çağrı Merkezimiz, kurumsal web sayfamız veya Çözüm Merkezi aracılığı ile DOĞALGAZ TALEBİ başlığı altında tarafımıza müracaat ederek kayıt oluşturabilirsiniz. Adresinize yönelik yapılacak inceleme ve değerlendirme neticesinde müracaatınız bir sonraki yatırım dönemi planlamasına dahil edilerek tarafınıza bilgilendirme sağlanacaktır.

Çağrı Merkezimiz, kurumsal web sayfamız veya Çözüm Merkezi aracılığı ile DOĞALGAZ TALEBİ başlığı altında tarafımıza müracaat ederek kayıt oluşturabilirsiniz. Adresinize yönelik yapılacak inceleme ve değerlendirme neticesinde müracaatınız bir sonraki yatırım dönemi planlamasına dahil edilerek tarafınıza bilgilendirme sağlanacaktır.

Mevzuat uygulamalarımız kapsamında servis kutusu imalatları sahada en uygun yere olacak şekilde gerçekleştirilmektedir. Ortak kullanım talebinizin değerlendirilmesi için ilgili adresten muvafakat alınarak tarafımıza müracaat edilmesi halinde saha ekiplerimizce adresinizde etüt çalışması gerçekleştirilecektir. Talebiniz değerlendirilecek ve tarafınıza geri dönüş sağlanacaktır.

Çağrı Merkezimiz, Çözüm Merkezimiz veya www.esgaz.com.tr web sitesi üzerinden adres kaydınızın güncelliğini adres bilgi sistemimiz üzerinden kontrol ederek sorgulatabilirsiniz. İhtiyaç olması durumunda tarafınızdan güncel tarihli numarataj belgesi talep edilecek olup söz konusu belgeyi info@esgaz.com.tr adresine mail gönderebilir veya tüm abone merkezlerimize elden teslim edebilirsiniz.

Esgaz Doğal Gaz kurumsal web sitemizin online işlemler Dilekçe Sorgulama bölümünden dilekçe işlemi sırasında size verilmiş olan Evrak Numarası ile sorgulama yapabilirsiniz.