Abonelik İşlemleri için gerekli belgeler (Abone Bağlantı Anlaşması)
* Apartman kararının, binanın 8 bağımsız bölümden az ya da bina sahibinin tek kişi olması halinde dilekçe ile 8 ve 8'den fazla bağımsız bölümü olması durumunda ise kararın, noter tasdikli apartman karar defterine kaydedilerek alınması gerekir.
Konutlar için (Kiracı ise)
|
Bağlantı Bedeli, dağıtım şebekesinin abone iç tesisatına bağlantısı için gereken proje, işçilik, malzeme, kontrol ve onay harcamaları ile sayaç, sayaç bağlantı malzemeleri ve sayaç montaj bedelleri toplamının abone başına düşen payını ifade eden sabit bedeldir.
Abone bağlantı bedellerine,
https://www.esgaz.com.tr/content-detail/abone-baglanti-bedeli
sekmesinden ulaşabilirsiniz. |
Mevcut uygulamada kredi kartına Bağlantı bedeline 4, Güvence bedeline 2 taksit yapılmaktadır. Taksit yapılabilecek bankalar; Türkiye İş Bankası, Ziraat Bankası, VakıfBank, Garanti Bankası |
Abonelik bağımsız bölüm maliki, binanın veya tesisin sahibi ya da bunların yetkili temsilcilerince yapılır. |
Abonelik Sözleşmesi işlemlerini hak sahibi adına başka bir şahıs yaptıracak ise vekâletname ve vekilin nüfus cüzdan fotokopisi ibraz edilmek zorundadır. |
Abonelik Bağlantı işlemlerini hak sahibi adına başka bir şahıs yaptıracak ise vekâletname ve vekilin nüfus cüzdan fotokopisi ibraz edilmek zorundadır. |
Abonelik Sözleşmesi işlemlerini hak sahibi adına başka bir şahıs yaptıracak ise vekâletname ve vekilin nüfus cüzdan fotokopisi ibraz edilmek zorundadır. |
Abonelik Bağlantı ve Abonelik Sözleşmesi işlemleri Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından yapılacak ise noter onaylı vekâletname ibraz edilmesi zorunludur. |
Abone bağlantı bedeli, bağlantı anlaşmasının imzalanması sırasında bir defaya mahsus olmak üzere tahsil edilir ve servis hattının imalatına başlandıktan sonra bu bedelin iadesi yapılamaz. |
Dairenin kendisine ait elektrik/su faturasını ve emlak vergi beyannamesini veya yapı kayıt belgesinin ibrazı halinde abonelik işlemi yapılmaktadır. |
Merkezi Isınma; bina/binalarda bulunan bağımsız bölümlerin tamamının ısıtma ve/veya sıcak su temini için ısı üretimi, dağıtımı ve tüketiminin tek bir merkezden yapıldığı ısınma sistemlerdir. Bireysel Isınma; ısıtma ve sıcak su temini için ısı üretimi, dağıtımı ve tüketiminin aynı bağımsız bölüm içerisinde yapıldığı ısınma şeklidir. |
Sadece bir varis var ise varis adına, birden fazla varisin bulunması halinde varislerin belirleyeceği ve yazılı olarak bildireceği bir varis adına abonelik işlemi gerçekleştirilir. Veraset belgesi zorunludur. |
Hissedarların belirleyeceği ve yazılı olarak bildireceği bir hissedar adına abonelik işlemi gerçekleştirilir. |
Yeniden yapılan binaya yönelik mevcut servis ya da bağlantı hattının değişmemesi durumunda eski binada daireye ait hak sahibi, yeni binada doğal gaz kullanımı talebinde bulunarak kendisiyle yeni bağlantı sözleşmesi imzalanarak bağlantı bedeli tahakkuk ettirilmez. Servis ya da bağlantı hattının değişmesi durumunda bağlantı bedeli tahakkuk ettirilir. |
Ön ödemeli sayaç teknolojisi önceden ödeme yapılarak alınan kredinin sonrasında kullanımına imkân tanıyan teknolojidir. Ön ödemeli sayaç kullanımı yapacak olan bir aboneden güvence bedeli risk olmadığı için alınmamaktadır. |
Birim fiyatlarımız her ay tüfe oranına göre güncellenmekte olup güncel birim fiyata https://www.esgaz.com.tr/content-detail/abone-baglanti-bedeli sekmesinden ulaşabilirsiniz. |
Ödeme yapılması durumunda en geç 24 saat içerisinde ilgili adreste tekrar gaz arzı sağlanmaktadır. |
Müşterinin kusuru dışında sayaç endeksinin belirlenememiş olması durumunda fatura bedeli, sayacın okunamadığı aylardaki perakende satış fiyatlarının, düzeltme katsayısının ve üst ısıl değerin ortalaması alınarak hesaplanan değerler ile hesaplanır ve okunamayan ay sayısı kadar taksitlendirilir. |
Güvence bedelinden düşülmesi için aboneliğin tek taraflı fesih olması veya sözleşmenin sonlanması gerekmektedir. Bu sebeple abonelerimiz borcunu ödemediğinde adreste sadece gaz arzını durduruyoruz. |
Gazı kapalı olan adreslerde sayaç üzerinde tüketimin devam ettiği tespit edilmesi halinde usulsüz kullanım gerçekleştirilmiş olur. |
2 farklı ihbarname çeşidi vardır. 50 m³ ve üstündeki faturaların son ödeme tarihinden itibaren 7 günü geçmesi halinde Borç İhbarnamesi, 75 günü geçmesi halinde ise Hukuk ihbarnameleri oluşmaktadır. Borç ihbarnamesi, abonenin borcunu ödememesi durumunda gaz arzını durdurulacağının bildirildiği ihbarname; hukuk ihbarnamesi, abonenin borcunu ödememesi durumunda hakkında yasal takip başlatılacağının bildirildiği ihbarnamedir. Borç ihbarnameleri; personelimiz tarafından ilgili adresteki kişinin kendisine, var ise posta kutusuna yok ise kapısına bırakılmaktadır. Hukuk ihbarnamesi, posta yoluyla adreslere teslim edilmektedir. |
İlgili adreste borçtan gaz arzının durdurulmasından dolayı abonemize yansıtılan ve EPDK’nın (Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu) her yıl belirlediği bedeldir. https://www.esgaz.com.tr/content-detail/sayac-acma-kapama-bedeli sekmesinden açma kapama bedeline ulaşabilirsiniz. |
Abonelik ve güvence bedellinde engelli indirimi uygulanmamaktadır. |
Adreste yapılan ( usulsüz kullanım gaz kesme, sözleşme sonlandırma, sayaç değiştirme, sayaç sökme vb.) işlemlerin sonunda, faturalandırılan tüketimden işlem yapılan tüketime kadar geçen zamanda yapılan kullanıma denir. |
+90 (222) 330 0000 No.lu Çağrı Merkezimiz, Abone Merkezlerimiz veya info@esgaz.com.tr kurumsal mail adresimiz üzerinden iletişime geçebilirsiniz. |
Abonelerimiz; sayacından ses gelmesi, sayacının numaratör hanelerinin ilerlememesi, sayacın hızlı dönmesi gibi şikâyetlerini +90 (222) 330 0000 No.lu Çağrı Merkezimize, çözüm merkezimize ve info@esgaz.com.tr kurumsal mail adresimize bildirebilirler. |
Söz konusu abonemizin sayacının arızalı olduğu düşünülen tarih aralığının tespiti yapılır. Abonenin aynı dönem geçmiş iki yıllık tüketim ortalamasına bakılır. Abonenin geçmiş tüketim ortalamasının olmaması ya da yüksek bulunması durumlarında aynı cihaz kapasitesine sahip emsal abone tüketim ortalaması alınır ve o dönemlerdeki birim fiyat ile tahakkuk bedeli hesaplanarak aboneye yansıtılır. |
+90 (222) 330 0000 No.lu Çağrı Merkezimiz, Abone Merkezlerimiz veya info@esgaz.com.tr mail adresimiz üzerinden iletişime geçebilirsiniz. |
Endeks bildirimi yaptığınızda faturanız 5 iş günü içerisinde kesilmektedir. Faturanız kesildiğinde aynı gün içerisinde SMS ve mail ile e-Arşiv olarak elektronik ortamda gönderilmektedir. Faturanın kesildiği tarihten itibaren minimum 10 gün son ödeme tarihiniz bulunmaktadır. Ödeme işleminizi Anlaşmalı kurumlar, bankalar aracılığıyla yapabilirsiniz. Anlaşmalı ödeme noktalarına https://www.esgaz.com.tr/content-detail/calistigimiz-bankalar sekmesinden ulaşabilirsiniz. |
+90 (222) 330 0000 No.lu Çağrı Merkezimiz, Abone Merkezlerimiz veya info@esgaz.com.tr mail adresimiz üzerinden iletişime geçebilirsiniz. |
• Müşterinin belli bir süre için doğal gazı kullanmak istememesi halinde, o döneme kadar tükettiği doğal gazın bedelini ödemesi şartıyla üç gün içinde, |
Fatura son ödeme tarihi ve okuma zamanı mevzuata uygun bir şekilde yürütülmektedir ve talep üzerine değişiklik yapılmamaktadır. |
Ödeme dekontu ile beraber yazılı olarak şirketimize başvurmalıdır. |
6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 5’ inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan gecikme zammı oranının, her ay için ayrı ayrı uygulanmak üzere %1,6 olarak belirlenmesine, mezkur madde gereğince karar verilmiştir. |
Doğalgaz fiyat artışları EPDK (Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu) tarafından yapılmaktadır. |
Abone merkezleri ile ilgili tüm bilgilere www.esgaz.com.tr kurumsal web sitemiz üzerinden https://www.esgaz.com.tr/Contact sekmesinden ulaşabilirsiniz. |
Ödeme noktaları alternatiflerini çoğaltmak üzere çalışmalarımız sürdürülmektedir. Ancak bu anlaşmalar kurumumuzun tek taraflı aldığı kararlarla değil karşılıklı mutabakat sonucunda ortaya çıkmaktadır. Bu kapsamda web sitemizden yeni anlaşmalar yapıldığında kurumumuz ve anlaşma yapılan diğer kurum tarafından duyurusu gerçekleştirilmektedir. |
PTT ile anlaşmamız bulunmaktadır. Sözleşme sonlandırma bedellerinin iadesi tüm PTT şubelerinden yapılmaktadır. Tüketim faturası bedelleri nakit veyab kredi kartı ile tek çekim yapılarak, belirli bir komisyon karşılığında, ödenebilmektedir. |
Esgaz Doğal Gaz’a iletilecek talep, öneri ve şikâyetler için +90 (222) 330 0000 No.lu Çağrı Merkezimiz aranabilir. +90 (222) 330 0000 no.lu Genel Müdürlük santral numaramızdan, dahili numarayı biliyorsanız tuşlama yaparak ulaşabilirsiniz. Görüşmek istediğiniz kişi bilgilerini ve arama konunuzu santral operatörümüze ilettiğiniz takdirde sizi ilgili kişi ya da kanala yönlendirecektir. |
Genel Müdürlüğümüze 0232 449 3939 numaralı telefondan ulaşılabilir. |
Çağrı Merkezimiz haftanın yedi günü, günde yirmi dört saat (7/24) hizmet vermektedir. |
Esgaz Doğal Gaz ile ilgili talep, öneri ve şikâyetleriniz için bize aşağıdaki iletişim kanallarından ulaşabilirsiniz. |
Doğal Gaz Acil Müdahale 187 hattını 7 gün, 24 saat arayabilirsiniz. Esgaz Doğal Gaz Acil Müdahale Ekipleri Eskişehir'in 3 ayrı bölgesinde konuşlanmış olup, hafta sonları, resmi ve dini bayramlar dahil 24 saat kesintisiz hizmet vermektedir. |
Esgaz Doğal Gaz Acil Müdahale 187 ekiplerinin verdiği hizmet tamamen ücretsizdir. Verilen hizmet sonrası herhangi bir ücret talep edilmeyecek olup, faturanıza da hiçbir şekilde bedel yansıtılmayacaktır. Ancak iç tesisatınızda yapılacak herhangi bir tamir veya tadilat sizin sorumluluğunuzdadır. |
Doğal Gaz Acil Müdahale 187 hattı direkt olarak aranmalıdır. Acil hatlar bulunduğunuz ilin gaz dağıtım şirketine GSM operatörü tarafından otomatik olarak yönlendirilmektedir. |
• İhbarınızı anlaşılır bir dilde, sakince aktarınız ve panik yapmayınız. |
• Panik yapmayınız ve sakin olunuz. |
Acil müdahale ekiplerinin adrese ulaşma süreleri ihbar yoğunluğu ve ihbar riskine göre öncelik sıralamasına bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Acil öncelikli ihbar kategorisindeki ihbarlara, acil müdahale ekipleri ortalama 15 dk. içerisinde ulaşmakta ve müdahale etmektedir. |
Öncelikle panik yapmayınız ve sakin olunuz. Hasar durumunda gaz çıkışı olup olmadığını tespit etmeye çalışınız. Gaz çıkışı mevcut ise çevrede güvenlik önlemleri alarak (araç trafiğine kapatmak, yanıcı ve patlayıcı madde ile yaklaşılmasına engel olmak, çevredeki binaların açık olan kapı ve pencelerini kapattırarak gazın bina ve daire içerisine girmesine engel olmak) 7 gün 24 saat hizmet veren “Doğal Gaz Acil Müdahale 187“ ihbar hattını aramalısınız. Hasar doğal gaz acil müdahale ekipleri tarafından en kısa sürede giderilecektir. |
En yakın abone merkezine giderek kutu yeri değişikliği talep formu doldurmanız ya da dilekçe ile kurumumuzda başvuruda bulunduğunuz takdirde ilgili birim tarafından gerekli incelemeler yapılarak tarafınıza yazılı olarak cevap verilecektir. |
Kokusuz bir gaz olan doğal gaz, gaz kaçağı olması durumunda kolayca anlaşılabilmesi için çürük sarımsak kokusu veren kimyevi bir madde olan THT ile kokulandırılmıştır. Bu kokuyu hissetmeniz durumunda 7 gün 24 saat hizmet veren “Doğal Gaz Acil Müdahale 187“ ihbar hattını aramalısınız. |
Öncelikle panik yapmayınız. Hemen İtfaiye (110) ve 7 gün 24 saat hizmet veren “Doğal Gaz Acil Müdahale 187“ ihbar hattını arayınız. Yangın daire içerisinde ise daire girişinde bulunan sayaç vanasını kapalı konuma getiriniz. Yangın bina içerisinde ise bina girişinde bulunan Ana Kesme Vanasını Kapalı konuma getiriniz. |
Doğal gaz gelmeyen cihazınızın vanasını kontrol etmelisiniz, vana açık olduğu halde cihazınız çalışmıyor ise cihazınızın teknik servisine başvurmalısınız. |
Gelen kişiye kurumsal kimliğini göstermesi konusunda talepte bulunabilirsiniz. |
7 gün 24 saat hizmet veren “Doğal Gaz Acil Müdahale 187“ ihbar hattını arayarak gözlemci talebinde bulunabilirsiniz. İşlerinizin aksamaması açısından gözlemci talebinizi işe başlamadan en geç 2 saat öncesinde yapınız. |
• Panik yapmayınız ve sakin olunuz. |
7 gün 24 saat hizmet veren “Doğal Gaz Acil Müdahale 187“ ihbar hattını arayarak gözlemci talebinde bulunabilirsiniz. İşlerinizin aksamaması açısından gözlemci talebinizi işe başlamadan en geç 2 saat öncesinde yapınız. |
Gaz alarm cihazı kullanmak zorunlu değildir. Bu cihazların ortalama kullanım ömrü 3-4 yıldır. Bu süre dolduktan sonra gaz alarm cihazlarının değişmesi ya da iptal edilmesi gerekmektedir. |
Öncelikle yıkılacak binanız için https://www.esgaz.com.tr/dist_front/media/yikimvebilgitalebi.pdf linkinde bulunan “Yıkım ve bilgi talebi” dilekçesi, Esgaz Doğal Gaz’a imzalı olarak iletilmelidir. İşletme bölümü tarafından gerekli incelemeler yapılarak adresinizin gaz durumu kontrol edilecektir. Doğal gaz kullanımı söz konusu ise gaz arzınız sonlandırılacaktır. Binanızın yıkımından en az bir gün önce mesai saatleri içerisinde 7 gün 24 saat hizmet veren “Doğal Gaz Acil Müdahale 187” ihbar hattını arayarak gözlemci talep etmeniz, yıkım saatini ve yıkılacak binanın adresini bildirmeniz gerekmektedir. Yıkım zamanından önce ekipler adresinize gelerek gerekli gözetimi sağlayacaktır. |
• Proje onayı alınmadan tesisat yaptırmayınız veya mevcut tesisatınızda değişikliğe gitmeyiniz. Sayacınıza müdahale etmeyiniz. |
Doğal Gaz Nedir? |
Yanma kimyasal bir olay olarak tanımlanır. Esası, yanıcı maddenin ısı yardımı ile oksijenle birleşmesi sonucu ortaya çıkan kimyasal olaydır. Yanma olayının meydana gelebilmesi için üç şartın bir arada olması gerekmektedir. Bu şartlar yanıcı madde (doğal gaz) , ısı ve oksijendir. Şartlardan herhangi birisinin bulunmaması veya yeterli miktarda olmaması halinde yanma olayı meydana gelmez. Doğal gazın yanabilmesi için hava ile yüzde 5 - 15 arasında karışım yapması gerekir. Karışım oranı bu aralığın altında ya da üstünde olursa doğal gaz yanmaz. En iyi yanma karışımı yüzde 9 doğal gaz ve yüzde 91 havadır. |
Doğal gaz kokusuz bir gazdır. Kullanım esnasında, konut ve işyerlerindeki tesisatlarda, şehir şebekelerindeki taşıma ve dağıtım hatlarında herhangi bir sebepten meydana gelen kaçak veya sızıntıların en kısa sürede fark edilebilmesi için bir emniyet tedbiri olması açısından içerisine kokusu çürük sarımsağa benzeyen koku maddesi (THT) konulmak suretiyle kokulandırılır. |
• Oturmakta olduğunuz binanın bacasını tadil etmeden, evinizde istediğiniz odaya monte ederek, tüm evinizi ısıtabilir ve bu sobaları piyasada uygun fiyatlarla taksitlendirilerek satın alabilirsiniz.
|
Konutlarda;
• Ferdi ısınma |
Binanızda ve dairenizde oluşan ısı kayıplarını alınacak önlemler ile azaltabilir ve faturalarınızda tasarruf sağlayabilirsiniz.
• Pencere ve kapılara ısı izolasyonu yapınız.
|
Adreste kullanılacak olan yakıcı cihazların bağlı olması koşulu ile boş dairenin gazı açılabilir. Ancak gaz açım işlemleri sırasında sözleşme sahibinin adreste bulunması gerekmektedir. Cihazlarınız bağlı değil ise cihazın yetkili servisleri, kurumsal web sitemizde belirtilen Sertifikalı İç Tesisat veya 7/24 firmalarından destek alabilirsiniz. |
Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından Esgaz Doğal Gaz proje sistemine imalatın yapılabilmesi için ön proje gönderilir. Bu projenin gönderilme amacı sadece imalat onayı içindir. Abonelik işleminin tamamlanması sonrasında Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından Esgaz Doğal Gaz proje sistemine asıl proje gönderilmesi gerekmektedir. |
Ön proje, adresin aboneliğe açık olmadığı durumlarda (Bina servis kutusunun olmaması) Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından Esgaz Doğal Gaz proje sistemine imalatın yapılabilmesi için gönderilen projedir. Bu projenin gönderilme amacı sadece imalat onayı içindir. Abonelik işleminin tamamlanması sonrasında Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından Esgaz Doğal Gaz proje sistemine asıl proje gönderilmesi gerekmektedir. Ön proje, adresin aboneliğe açık olmadığı durumlarda (Bina servis kutusunun olmaması) Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından Esgaz Doğal Gaz proje sistemine imalatın yapılabilmesi için gönderilen projedir. Bu projenin gönderilme amacı sadece imalat onayı içindir. Abonelik işleminin tamamlanması sonrasında Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından Esgaz Doğal Gaz proje sistemine asıl proje gönderilmesi gerekmektedir. |
www.esgaz.com.tr kurumsal web sitemiz üzerinden ONLINE İŞLEMLER > Proje Durum Sorgulama sekmesinden Hesap Numaranızı girerek ulaşabilirsiniz. Ayrıca Esgaz Doğal Gaz Çağrı Merkezi ve Sertifikalı Firma aracığıyla da proje durum bilgisini alabilirsiniz. |
Yoğunluğa bağlı olarak projeler 2-5 iş günü içerisinde teknik personellerimizce kontrol edilmektedir. |
Doğal gaz açma randevunuz, Sertifikalı İç Tesisat Firmanız tarafından alınacaktır. Yoğunluğa bağlı olarak 2-5 iş günü içerisinde randevu verilmektedir. |
Müşteri sözleşmesinin tamamlanmasından sonra Abone Merkezimizden ya da Çağrı Merkezimizden randevu almanız gerekir. Randevuya gelindiğinde kullanılacak olan cihazların bağlı, havalandırma menfezlerinin kapatılmamış olması gerekmektedir. Eğer doğal gaz tesisatında tadilat yapılmışsa gaz açım işlemi için kurumsal web sitemizde belirtilen Sertifikalı İç Tesisat Firmalarından destek alabilirsiniz. |
Abone Merkezimizden ya da Çağrı Merkezimizden randevunuzu alabilirsiniz. Yoğunluğa bağlı olarak 2-5 iş günü içerisinde randevu verilmektedir. |
18 yaşından büyük bir kimsenin adreste bulunması yeterlidir. |
Daha önce gazı açılmamış adreste boruların boyanmaması gerekir. (Boya, test işleminin sağlıklı olmasını engellemektedir.) Gaz açım işlemi sonrasında antipas üzeri yağlı boya ile borular boyanabilir. Eğer ilk gaz açım işlemi öncesinde borular boyandı ise gaz açım işlemi öncesinde boruların sökülmesi gerekir, aksi takdirde gaz açım işlemi gerçekleştirilemez. |
Doğal gaz boruları asma tavanda, duvar sıva altında bulunamaz. Strafor içerisine bütün boru görünecek şekilde boruları gizleyebilirsiniz. |
Doğal gaz tesisatında yapılacak her türlü tamirat tadilat işlemlerinin kurumsal web sitemizde belirtilen Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından yapılması gerekmektedir. Eğer proje değişikliği olması gereken bir durum var ise firma tarafımıza revizyon proje göndermelidir. Sonraki süreçler ilk gaz açım prosedürü ile devam eder. Cihaz değişiminde birebir marka model değişimi dışında iş yerlerinde revizyon projesi gönderilmelidir. Kombi değişikliklerinde kurumsal web sitemizde belirtilen Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından Kombi Değişim Formu ile değişim gerçekleştirilebilir. |
Havalandırma menfezleri kesinlikle kapatılmayacaktır. Bu sizin güvenliğiniz ve sağlığınız içindir. |
Kapatılan balkonda havalandırma menfezinin bulunması ve kombi bacasının balkonun dışına uzatılması koşulu ile kombi balkon içerisinde kalabilir. |
Yetkili kombi servisi ile görüşüp kombinizi devreye aldırmanız gerekmektedir. Kombi servisiniz işlemler sırasında Esgaz Doğal Gaz tarafından verilen Doğal Gaz Uygunluk Belgesi’ni talep edecektir. |
Kurumsal web sitemizde belirtilen Sertifikalı İç Tesisat veya 7/24 firmalarından destek alabilirsiniz. Tespit edilen uygunsuzluklar giderildikten sonra Doğal Gaz Acil Müdahale 187 ihbar hattını arayarak gaz açım talebinde bulunabilirsiniz. Acil Müdahale Ekipleri kontrol öncesinde Sertifikalı Firma İç Tesisat Tadilat Formu’nu talep edecektir. |
İlk gaz açım randevunuzu www.esgaz.com.tr kurumsal web sitemiz üzerinden ONLINE İŞLEMLER > Gaz Açma Randevu Sorgulama sekmesinden Tüketim Noktası Numarası girerek ulaşabilirsiniz. Ayrıca Esgaz Doğal Gaz Çağrı Merkezi ve Sertifikalı Firma aracığıyla da proje randevu tarihinizi öğrenebilirsiniz. İkinci gaz açım randevunuzu www.esgaz.com.tr internet sitemiz üzerinden ONLINE İŞLEMLER > Gaz Açma Randevu Sorgulama sekmesinden Tüketim Noktası Numarasını girerek veya Çağrı Merkezimizi arayarak öğrenebilirsiniz. |
|
İç tesisat dönüşüm işlemleri Esgaz Doğal Gaz tarafından yetkilendirilmiş Sertifikalı İç tesisat firmaları tarafından yapılabilir. Abonelerimiz, Sertifikalı İç Tesisat Firmalarından birine başvurarak, gerekli iç tesisat yapım ve doğal gaz dönüşüm işlemlerini gerçekleştirebilir. Sertifikalı firma listesine www.esgaz.com.tr kurumsal web sitemiz üzerinden Abonelik Hizmetleri bölümünden ulaşabilirsiniz. Esgaz Doğal Gaz’dan “Doğal Gaz İç Tesisat Yetki Belgeli” sertifikası olmayan firmalara kesinlikle iş yaptırmayınız. |
Sertifikalı iç tesisat firması ile ilgili şikâyetinizi kurumumuza yazılı dilekçe olarak ilettiğiniz takdirde, firmadan konu hakkında görüş talep edilerek şikâyetiniz mevzuat çerçevesinde sonuçlandırılacaktır. |
Doğal gaz sayaçları Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından alınmaktadır. |
Esgaz Doğal Gaz Çağrı Merkezi’ni arayarak ya da Genel Müdürlük binamızda bulunan Çözüm Merkezimize başvuruda bulunarak öğrenebilirsiniz. |
Yatırım planlarımız yıllık olarak hazırlanmakta olup bu çerçevede kazı izin ve ruhsat sürecine paralel olarak imalat çalışmalarımız yürütülmektedir. Yatırım planına dahil edilen adreslerle ilgili bilgilendirmeyi www.esgaz.com.tr kurumsal web sitemiz üzerinden “SOKAĞIMDA DOĞAL GAZ VAR MI?” sekmesinden sorgulayarak takip edebilir veya +90 (222) 330 0000 No.lu Çağrı Merkezimizi arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz. |
+90 (222) 330 0000 No.lu Çağrı Merkezimizi arayarak veya çözüm merkezimize başvuruda bulunarak abonelik işlemleri hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. |
EPDK’nın (Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu) Doğalgaz Piyasası Dağıtım ve Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği’nin, “Madde 36 Bağlantı” başlıklı bölümünde “…..Servis hattı abone bağlantı bedelinin tahsilinden sonra yapılır.” hükmü yer almaktadır. Bir başka deyişle ruhsat süresi içerisinde binadaki dairelerin abonelik işlemlerinin tamamlanmasından sonra, doğal gaz arzının sağlanması amacına yönelik servis hattı ve kutusu montajı yapılmaktadır. Abonelik işlemleri tamamlandıktan sonra 90 gün imalat süreci bulunmaktadır. |
Çağrı Merkezimiz, kurumsal web sayfamız veya Çözüm Merkezi aracılığı ile DOĞALGAZ TALEBİ başlığı altında tarafımıza müracaat ederek kayıt oluşturabilirsiniz. Adresinize yönelik yapılacak inceleme ve değerlendirme neticesinde müracaatınız bir sonraki yatırım dönemi planlamasına dahil edilerek tarafınıza bilgilendirme sağlanacaktır. |
Çağrı Merkezimiz, kurumsal web sayfamız veya Çözüm Merkezi aracılığı ile DOĞALGAZ TALEBİ başlığı altında tarafımıza müracaat ederek kayıt oluşturabilirsiniz. Adresinize yönelik yapılacak inceleme ve değerlendirme neticesinde müracaatınız bir sonraki yatırım dönemi planlamasına dahil edilerek tarafınıza bilgilendirme sağlanacaktır. |
Mevzuat uygulamalarımız kapsamında servis kutusu imalatları sahada en uygun yere olacak şekilde gerçekleştirilmektedir. Ortak kullanım talebinizin değerlendirilmesi için ilgili adresten muvafakat alınarak tarafımıza müracaat edilmesi halinde saha ekiplerimizce adresinizde etüt çalışması gerçekleştirilecektir. Talebiniz değerlendirilecek ve tarafınıza geri dönüş sağlanacaktır. |
Çağrı Merkezimiz, Çözüm Merkezimiz veya www.esgaz.com.tr web sitesi üzerinden adres kaydınızın güncelliğini adres bilgi sistemimiz üzerinden kontrol ederek sorgulatabilirsiniz. İhtiyaç olması durumunda tarafınızdan güncel tarihli numarataj belgesi talep edilecek olup söz konusu belgeyi info@esgaz.com.tr adresine mail gönderebilir veya tüm abone merkezlerimize elden teslim edebilirsiniz. |
Esgaz Doğal Gaz kurumsal web sitemizin online işlemler Dilekçe Sorgulama bölümünden dilekçe işlemi sırasında size verilmiş olan Evrak Numarası ile sorgulama yapabilirsiniz. |